Speaker:
00:00:02
אוקיי, אוקיי, אוקיי. ברוכים הבאים לאפלוג 117.
Speaker:
00:00:06
תכנית שיקולה חדשות דעות ומחשבות על Apple מבית רפי רסת פרוטקיסט עם ישראלית היום
Speaker:
00:00:13
עד שיעי לשישי אלף אלף? מה? אלף?
Speaker:
00:00:18
2025 היום מצג את הפתיחה של כנס המפתחים של Apple אני עומר ניניו,
Speaker:
00:00:25
היום יש לי יום הולדת 44 זה כל מה שנדבר עליו בהקשר הזה מה אנחנו נעשה היום,
Speaker:
00:00:31
היום אנחנו נשכם את האירוע,
Speaker:
00:00:33
כמו כל שנה זאת השנה ה-3 שרי שלי עושה את זה ברציפות, הפעם הראשונה אי פעם שהשיתי
Speaker:
00:00:41
פודקאסט היה אחרי WWDC 2003 עם חברי ניר חורש,
Speaker:
00:00:48
וזאת הפעם השלוסה שאני עושה את זה, כי עברו תמצא שנים אז שלושה פעמים ככה זה עובד, לא משנה.
Speaker:
00:00:53
אז אני אשכם את זה אחרי כל שקשן, כל חלק בסיכום הזה שנעשה, אני אפתח את הזום ואנשים יוכלו לעלות.
Speaker:
00:01:03
כן יש פה Zoom, הדרך הכי קלה להעלות עורכים לדעתי, הלינקים לזום נמצאים ביוטוב,
Speaker:
00:01:09
נמצאים בפייסבוק ונמצאים בטלגרם, כל הדרכים לצפות בנו אם אתם רוצים, אז אתם.
Speaker:
00:01:15
מוזמנים לעקוב שם ולראות, אתם יכולים גם להגיב נראה לי ברוב המקומות האלה,
Speaker:
00:01:20
הנה אני רואה את גור רושם לי במזל טוב באזה, אני יכול לראות, אה,
Speaker:
00:01:25
אני גם רואים את זה פה איזה יופי ואני אסתיר את זה, תודה רבה.
Speaker:
00:01:28
אז אתם יכולים גם להגיב גם ביוטוב, גם בפייסבוק וגם בזה אני חושב שאני אמור לראות את כל התגובות האלה וזהו.
Speaker:
00:01:34
אז בואו נתחיל ולא נבזבז על זמן
Speaker:
00:01:36
כי היה אירוע עמוס יחשית לשעה וחצי עם חלק ידעו שזה קצר חלק ידעו שזה ארוך,
Speaker:
00:01:43
איך שאני אשא את ג'ל לדעתי אני אשקם את הפתיח קצת וקצת דעות כלליות על האירוע נוריד
Speaker:
00:01:50
את זה מהפרק ואז ננטח חלק חלק אני חושב שזה הדרך הכי טובה לעשות את זה.
Speaker:
00:01:56
אם יש לכם הערות תוך כדי, ערות טכניה, אוטומאסיה, הוא לא נשמע טוב,
Speaker:
00:01:59
לא נראה טוב וכדומה, תגיבו לי בצט בבקשה, ואני אנסה לסדר תוך כדי.
Speaker:
00:02:04
ואם לא, אז לא, זה לייף, זה חלק מהקטע.
Speaker:
00:02:06
ככה אני עושה דברים, כי אני אצלן, ולא בא לי לארוך יותר מדי. זהו.
Speaker:
00:02:12
אז בואו נתחיל, כן, יש לי פה את כל הסיכום לידי.
Speaker:
00:02:16
אז האירוע התחיל, חזרנו לעולם הסרטונים המצחיקים.
Speaker:
00:02:20
אני לא מלא שעוקבים אחרי כל אירוע איזה סרטון שמו עם הפעם אם היה משהו מרגש למפתחים,
Speaker:
00:02:28
משהו על בריאות, משהו הכל.
Speaker:
00:02:29
אני כן יודע שמזמן לא היה משהו ממש מצחיק עם מנהלים של Apple.
Speaker:
00:02:34
היה משהו על בריאות, משהו מרגש, משהו על צלנו חיים וכאלה.
Speaker:
00:02:40
אז הפעם היה מצחיק, היה מודע לעצמו, היה צוחק על עצמו, היה את קריק פדריקי באפואן
Speaker:
00:02:45
וטים קוק בקונטרול ממשגיח עליו, F1 זה משהו מאוד מאוד פופלרי לאחרונה לנטפליקס בכל מיני נשיבות.
Speaker:
00:02:53
וגם Apple רוצה לקדם את השרט החדש שלה, F1 עם בריד פיט, שרט הכי גדול והכי עקר שהיא
Speaker:
00:02:59
הוציאה איי פעם כנראה, לא כנראה, בוודאות,
Speaker:
00:03:04
ומודעת לזה, וגם צוחקת על עצמה בקטע הזה, זה זה המצחיק, טים קוק מה שנקרא שובר
Speaker:
00:03:08
את הקבר הרביעי ואומר את זה בבוטוט,
Speaker:
00:03:11
שיבואו שם גם דיכה לשאר של קריק פדריקיס, זה היה משעשייה,
Speaker:
00:03:15
כל זה לא ניסו להשוות את הקידום מאוד משעשייה, מאוד שברת הכירח חלק מהאנשים אוהבים
Speaker:
00:03:22
את זה, חלק מהאנשים באו Apple את חברה של 3 דולר חברה ששיקרתם ללקוחות,
Speaker:
00:03:28
חברה שאולי קצת משחקת או משטעשת עם האנשים הלא נכונים בממשלים משימיים וכאלה בסדר.
Speaker:
00:03:38
אבל, נו טוב, אני מאלה שלדת בי, בהקשר הזה של האירוע הזה, של הדברים האלה,
Speaker:
00:03:45
זה מאוד משעשע, מאוד אהבתי את זה, מאוד הצחקתי את זה, מאוד הצחיק אותי.
Speaker:
00:03:50
ראינו את כל המשרדים של Apple, רב עומר, round and round של RET,
Speaker:
00:03:55
שזה כנראה השיר שהברקע, אני לא כל כך הייתי קשוב לאיזשהו שיר ברקע,
Speaker:
00:03:59
אבל אני משכים עם רב ההקשר הזה, תודה.
Speaker:
00:04:01
אתם גם רואים על המוסך את התגובה שלנו, מי שצופה בנו, מי שלא מקשיב אחר כך.
Speaker:
00:04:06
מיד אחרי זה, כמה מילים, סליחה, מיד אחרי זה היה התלהבות מהתכנים של Apple טי ופלס, כן?
Speaker:
00:04:14
זה ידוע שמבחינת איכות התכנים הם מובילים בכל המדדים האפשריים.
Speaker:
00:04:20
אבל נדלג על זה, עוד נחזור לאפל טי ופלס אחר כך. עכשיו לגבי AI.
Speaker:
00:04:25
תימקוק דיבר על AI בקצרה, ואז העבר את זה לקרק פדריקי, שלאחרונה התוודנו לזה שהוא
Speaker:
00:04:32
לקח אחריות על כל תחום ה-AI מחדש באפל.
Speaker:
00:04:35
היו כתבות מלא על כל מה בלאגן שקרה שם מאחורי הקלעים, החטיבה הזאת נלחמה עם החטיבה
Speaker:
00:04:42
הזאת ואלה הוותיקים ואלה החדשים זה התפטר והוא עבר וגישו אותו.
Speaker:
00:04:48
שורה תחתונה עכשיו הכל תחת קריץ פדריקי וקריץ פדריקי דיבר על AI הוא התחיל אם הזכיר
Speaker:
00:04:56
את כל מה שהיה עד עכשיו ועם רייטינג טולס ועם את פלייגרעונד,
Speaker:
00:05:02
כל הדברים האלה כל מה שעד עכשיו שזה לא מי יודע מה אבל זה מה שיש עכשיו הם משתמשים
Speaker:
00:05:06
אוהבים את זה ובאללה וכל הדברים האלה והוא מיד ציין שכן זה דברים אלה לקחו יותר זמן ממה שהם חשבו לעצמם.
Speaker:
00:05:16
שוק של התנצלות לא יודע אם הוא התנצל על עצמו על הצוות השני שנכנס תחתיו וכדומה,
Speaker:
00:05:21
ומיד אחרי זה גם אמר שזה ייקח עוד זמן, כן?
Speaker:
00:05:25
ייקח עוד זמן במהלך השנה רק הדברים כנראה עשויים לקרות.
Speaker:
00:05:30
אז זה המצב כרגע. לא, לא יצאנו פה עם חדשות מרישות. מה שהיה הוא שיהיה קצת יותר טוב.
Speaker:
00:05:38
מה כן בכל זאת יותר טוב?
Speaker:
00:05:41
עוד שפות נתמחות, לא עברית. עוד יכולות קיימות, ישתולבו בעוד מערכות,
Speaker:
00:05:47
בעוד אפליקציות במערכת הפעלה, בעוד מקומות אנחנו נראה זה צץ ומופיע בכל מקום,
Speaker:
00:05:53
והכי הכי חשוב, מפתחים שאת ג' יוכלו להשתמש בזה.
Speaker:
00:05:59
יהיה פרמוק, זה נקרא Foundation Model Framework, יש Apple Foundation Model On Device, ויש Server,
Speaker:
00:06:07
זה ה-Cloud Compute, אז מה שיש על המכשיר, יהיה זמין גם למפתחים,
Speaker:
00:06:12
מה שהופך את זה לבטוח על המכשיר, וכל הדברים האלה, וחזכוני ובלה בלבלה.
Speaker:
00:06:17
וזה זמין למפתחים, זה כנראה יזמין במודל של פרימוורק או API כזה מאוד רזה,
Speaker:
00:06:22
זה לא שמפתחים אליהם גישה למוח הנאירוני של Apple או משהו כזה, אלא יותר בקטע של
Speaker:
00:06:27
מה שאתם יכולים לעשות כרגע עם,
Speaker:
00:06:31
Apple אינטליג'נס בלא יודע בנוטס או בדברים כאלה, תוכלו לעשות גם באפליקציות צדג'
Speaker:
00:06:38
ראינו נראית את זה אחר כך ב-
Speaker:
00:06:41
ליצור תמונות, אז נוכל ליצור תמונה עם Apple מה שיושים באמצ' בלייקרון גם באפליקציות
Speaker:
00:06:48
צד ג', לא רק כמו שראינו בכל מיני אפליקציות אצל Apple או שוב בקהות למשל זה הדוגמה שהם נתנו,
Speaker:
00:06:54
נוכל ליצור חידונים בתוך טקסט שנתנו לנו כי Apple אינטנדנץ יעזור לנו בעצם הפריםווק
Speaker:
00:07:00
של Apple אינטנדנץ יעזור לקהות ליצור שאלונים פשוט כי זה מובנה במחשיר ולא יצטרכו
Speaker:
00:07:06
להכניש מודל משלהם אם זה מודל לייט לתוך המכשיר, ואז אפליקציה, תשקול לא יודע מה,
Speaker:
00:07:11
ג'יגה במקום 100 מגבייט או לחילופין, צריכו לשלם לחברה אחרת על המודל שלהם. זה פשוט מובנה במכשיר.
Speaker:
00:07:19
וזה יפה מאוד. הכל אופליין, הכל פרטי וכל הדברים האלה.
Speaker:
00:07:23
עכשיו, הרבה דובר לגבי איך Apple תרקוד משביב לעובדה שהיא הבטיחה לנו הרים וגבעות שנה שעברה.
Speaker:
00:07:32
הרים וגבעות, ואז עוד ודי ואז עוד דאר ועוד גבעה והמון, וזה לא התבצע.
Speaker:
00:07:39
היא שקרה בחלק מהפרסומים שלהם, לא סוגע בלי מרחבות, היא שקרה בחלק מהפרסומים שלהם, שהורידה אותם וכאלה.
Speaker:
00:07:47
היה פה בעיה, היה פה המון בעיות עם ה-AI של Apple,
Speaker:
00:07:51
והיא עשתה בקטרק אחורה במהלך השנה, ועכשיו פשוט אמרה, לא היה, אנחנו לא מבטיחים
Speaker:
00:07:57
כלום הפעם, מה שהיה יהיה יותר טוב, ונדבר במשך השנה מתישהו, לא יודע אם לא אומרים
Speaker:
00:08:02
לכם תאריכים, שום דבר, נתראה שנה הבא.
Speaker:
00:08:05
אני לא יודע מה להגיד על זה, כי מה שאנחנו נראה, עכשיו בהמשך זה לגמרי.
Speaker:
00:08:11
איך זה נקרא? תרגיל בהתחמקות.
Speaker:
00:08:14
אני שבר להניח שכל מה שאפל תכננה לשנים הקרובות מבחינת עיצוב וכדומה היה כבר על הפרק.
Speaker:
00:08:20
אבל אנחנו נראה עכשיו דגש מאוד חשוב על עיצוב מחדש, על דברים חדשים לגמרי בויזואל,
Speaker:
00:08:29
שהם כאילו קצת מסתירים את הפדיחות ב-AI, אוקיי?
Speaker:
00:08:34
זה די ברור מצד אחד ומצד שאני לדעתי זה לא כל כך כאילו קריטי.
Speaker:
00:08:39
אני עדיין חושב שמתוך המיליארד משתמשים של Apple, העניין של ה-AI בפועל של שימוש
Speaker:
00:08:48
בזה אמיתי, אמיתי, אמיתי, לא רלוונטי להמון כרגע.
Speaker:
00:08:54
ואם כן האפליקציה צ'אט ג' אושות את העבודה כרגע, האפל מפסידה מזה, נכון.
Speaker:
00:08:59
Apple מפסידה מזה כרגע, זה לא פוגע במשתמשים יותר מדי גם כרגע.
Speaker:
00:09:05
לכל המדינות הלא דוברות אנגלית הרבה יותר מאשר מדינות דברות אנגלית, כמונו למשל, אוקיי?
Speaker:
00:09:10
אנחנו לא יכולים להשתמש באפל אינטליג'נס כמעט בכלל כל מיני שקשור לעברית,
Speaker:
00:09:14
ולעומת זאת אני משתמש בפרפלקסיטי וג'יפיטי וג'ימיני בעברית הרבה.
Speaker:
00:09:19
לעומת זאת באפל אינטליג'נס אני משתמש, אבל רק לדברים באנגלית ודברים על הדרך,
Speaker:
00:09:23
ולא איזה דברים, רק איזה נוח לי כאיזה מובנה.
Speaker:
00:09:26
נכון, Apple מפסידה פה. המשתמשים לא כל כך מפשידים פה.
Speaker:
00:09:30
יש פה נט פרוזיטיב, זה מרוויחים בסך הכל למעשה שלא היה קיים קודם. האם הם מפסידים משהו אחר?
Speaker:
00:09:36
אולי. דברים שיכלו להיות בלתיים, אם Apple הייתה משותפת פעולה יותר נותנת, כלימיותר, אולי.
Speaker:
00:09:41
אם Apple הייתה נותנת לאיזשהו מודל, ל-LLM, ל-LRJ-Lingway Model אחר,
Speaker:
00:09:47
במקום Apple Intelligence לעבוד על מכשיר, או עוד חלופה ל-GPT שתעבוד עם זה.
Speaker:
00:09:54
אולי היה יותר טוב, אולי הם לא יכולים כרגע, אולי זה לא רלוונטי, אולי זה לא...
Speaker:
00:09:59
פיזיקלי בשביל מבחינה כספית, אני לא יודע. אולי זה יקרה.
Speaker:
00:10:02
כרגע, שוב, זה בסה, זה הפסד לאפל לגמרי, לא כל כך הפסד למשתמשים,
Speaker:
00:10:08
Apple פשוט לא ראתה את כל העולם הזה של LLM ושיכות וצ'אטים,
Speaker:
00:10:12
פשוושה טוב לחלוטין, בכל שאר הדברים היא נראה כאילו הוא היה לה משלול שלה,
Speaker:
00:10:16
זו השנה של הייצוב החדש שאמור לצאת, כל הדברים האחרים היו אמורים לקרות.
Speaker:
00:10:22
צ'אט GPT טרף את כל הקלופים כשהוא יצא לפני שנה וחץ בערך.
Speaker:
00:10:25
טוב בוא נוריד את זה מה שלחן אם מישהו
Speaker:
00:10:28
רוצה להגיד משהו בנושא בבקשה אני פשוט
Speaker:
00:10:31
שכרו תמיות ואני אעבור לכם לדבר אז
Speaker:
00:10:34
אני אשמח בנושא הספציפי הזה רעב עומר שאני סלחן מדי זה לא שאני סלחן מדי Apple הפסידה
Speaker:
00:10:41
מה שהשתה למשתמשים היא בנתה את הציפיות יותר מדי שנה שעברה כן זאת הטעות הכי גדולה
Speaker:
00:10:47
שלה האם זה שחשירים לפיצ'רים האלה היא תפשית מזה המשתמשים יוכלו לבחור כן, לא.
Speaker:
00:10:53
אלטרנטיבות כרגע עובדות יופי במכשיר בשלב משיאם כאלה. פתחה APIs?
Speaker:
00:10:58
נראה, לא יודע, היא פסידת עובדת בטיימליין נורא מאפן, מסתמשים פחות יפסידו מזה ממה שאנשים חושמים,
Speaker:
00:11:05
Apple מוסידה מזה ופסיד מקווה שהם משתמשים יהיו אלטרנטיבה ברמה שיבחרו מכשיר אחד
Speaker:
00:11:09
אחר אם הם רוצים, אין לי מה לעשות בכסף לזה.
Speaker:
00:11:13
אני חושב שכאילו Apple מפסים את האפשרות לבנות אקו-סיסטם שמבוסס סביב ה-AI כמו שגוגל עושים עכשיו.
Speaker:
00:11:24
אמנם Apple לא במצב מוקד קשה כי מייקרוסופט מנסים לעשות את זה ונכשלים בגדול,
Speaker:
00:11:29
אבל אם מסתכלים על הכנס של גוגל האחרונה, אז העולם עובר למערכת הפעלה שיותר מבוססת היום.
Speaker:
00:11:39
ופה Apple נכשלת בדבר הזה, מה שאלה אם יהיה לאפל מספיק זמן לעשות קטשאפ,
Speaker:
00:11:44
לגבי מה שהזכרת כאילו על איך שאפל התייחסו לכישלון שלהם משנה שעברה,
Speaker:
00:11:53
שמתי לב שכשאפל הציגו הפעם פיצ'רים שקשורים ל-AI או LLM, בכל הפיצ'רים הם הדגימו דמו.
Speaker:
00:12:02
זאת אומרת הם לא יראו מוקאפ כאילו של משהו שזה קונצפט כלשהו, הם הציגו דמו,
Speaker:
00:12:08
שוב זה לא לייב דמו, אז זה לא כמו שמתחילים החלים עושים, אבל לפחות הם השתפרו במצב מהבחינה הזאת.
Speaker:
00:12:16
בקטע הזה אני מסכים לגמרי, העניין למשל אם שהם הראו דמו והכל, שוב זה לדעתי חלק
Speaker:
00:12:21
מההשתלטות של קרגל העניין, קרגל אדם הרבה יותר מאשי, ונראה כאילו החטיבה שהייתה
Speaker:
00:12:26
ב-AI קודם, הייתה הרבה יותר חולמנית, מהמילה חלום,
Speaker:
00:12:31
וטיפה קיווטה ליותר, והייתה כאילו תלויה, כאילו במין, אתה יודע.
Speaker:
00:12:36
מבטיחים דברים, ותדואגו נשתדר.
Speaker:
00:12:39
לא, קרגע הרבה יותר מעוגן בקרקב, וכל הדברים שמציגים הם באמת הוצגו גם לקרגע,
Speaker:
00:12:44
הם באמת בוצאו, נאשו, כמובן ליטוש, בטה וכדומה, אבל כל הדברים האלה פוצאו ונאשו.
Speaker:
00:12:51
ונקווה שזה באמת המצב. כן, באמת נקווה שזה המצב. אוקיי?
Speaker:
00:12:58
אז לגבי מה שהדגשים שאני כתבתי לעצמי באי-אוס, כמובן שהם התחילו בלספר את השיפור,
Speaker:
00:13:05
שמה קורה אם הרימים את האייפון בבוקר והקונטרול סנטר והנוטיפיקאסנס, הכל השתנה.
Speaker:
00:13:10
אני חושב שהבשיש של מה שהם נשאו לעשות ב-Liquid Glass הם קוראים לזה עוד שם שעודלף
Speaker:
00:13:17
על ידי גורמן אם אני לא טועם ממש בימים האחרונים מה שהם נשאו לעשות זה בעיקר כמובן לקחת מהויזן פרו,
Speaker:
00:13:25
כשהקונספט בהויזן פרו של שכבות שקופות.
Speaker:
00:13:30
ומה קורה אם אתה רואה את העולם כשאתה תמיד צריך לראות גם את מה שיש מאחוריו,
Speaker:
00:13:35
כשאתה חי בעולם של שכבות כשאתה תמיד יודע שיש משהו מאחוריך.
Speaker:
00:13:39
כמו בהספע של, כמו בתמונות התלת מימדיות שלנו, תמיד יכול להציץ מאחורה.
Speaker:
00:13:44
ראינו את זה בעיצוב הקודם, שוב שהתחיל ב-IO7, אבל זה לא נכון להגיד שהעיצוב הקודם
Speaker:
00:13:50
הגדול שלנו ב-IO7, לא, מעבר ה-IO7 עד ה-18, העיצוב התחלף לחלוטין כמה פעמים והוא
Speaker:
00:13:54
לא נראה בכלל אותו דבר, וזה כן היה, היה כמה שינוי פרדיגמות מאז,
Speaker:
00:13:58
אבל כן ראינו דברים טיפה תלת ממדיים, טיפה דברים אפשר לציץ מאחורה,
Speaker:
00:14:03
ראינו את ה-Live Photos, ראינו כל מיני דברים כאלה משתנים,
Speaker:
00:14:07
הפלסטה את זה, אבל פה יש ממש הרמה של שכבות, תדמיין שיש לך iPhone עם עומק,
Speaker:
00:14:13
ואתה תמיד יכול לשלוח את היד,
Speaker:
00:14:16
ולגעת מה יש בפנים, מעבר לשכבה שאתה נמצא כרגע, אתה בקונטרול סנטר או במסך נעילה,
Speaker:
00:14:22
זה לא שאתה פותח את המכשיר, ויש לך מין את הפותח דלת או מין מסך מגנטי או משהו כזה,
Speaker:
00:14:29
אלא פשוט אתה רק השארת איזה צלופן בלתי נראה כזה, ואתה פשוט שלכת יד לתוך המכשיר, לתוך השכבה הבאה.
Speaker:
00:14:37
זה בערך הלוק שהם הלכו אליו, וככה זה מה שרואים ישר ממשך הנעילה.
Speaker:
00:14:42
התראות חצ'י סקופות, הכפתור הבית, יהיה פה בעיה עצומה של אקסיבליטי לאנשים עם קשה
Speaker:
00:14:49
ראייה לדעתי, אבל מן הסתם שבלחיצת כפתור אחד הכל אפיך חזרה, זה לא איזה משהו שוואו,
Speaker:
00:14:54
Apple הרשאה לי את הטלפון וכאלה.
Speaker:
00:14:56
לא, אתם תוכלו להפוך הכול מיידית ליח שהיה קודם, אני לא חושב שזה צריכה להיות בעיה,
Speaker:
00:15:01
אבל זה פחות או יותר מה שהם עשו.
Speaker:
00:15:04
כמה דברים מגניבים, יש גם מצב חדש במקום, לא במקום, בנושף לדרקמוד ומצב רגיל,
Speaker:
00:15:11
יש קליר מוד, אז זה גם נחמד.
Speaker:
00:15:15
כל האיקונים נעיים כאלה,
Speaker:
00:15:18
שחור לבן, עם האושקופים, ורואים בעצם, תמיד מנשים לראות מה יש מאחורה, אז זה יפה.
Speaker:
00:15:23
משך הנעילה קיבל כמה פיצ'רים יפים, למשל, יש פיצ'ר של השעון,
Speaker:
00:15:28
היא הגדל והיא הקטן, או ישנה את הפונט, את הטייפויש יותר נכון להגיד,
Speaker:
00:15:33
בהתאם לתמונה מאחורה, אם יש רקע חלל מת במרחאות מאחורה,
Speaker:
00:15:38
אז השעה, או דברים שהיו מאחורה, אם התחוב, יתפשיה יותר את החלל המת הזה,
Speaker:
00:15:44
את החלל הרקע הזה, ואז יהיה לכם שימוש יותר נכון בחלל, שזה גם כן די מגניב אני חייב להודות.
Speaker:
00:15:51
גם במוזיקה זה מתבטא שיש תשורת תצוגה חדשה לאלבומים של מרקע, יש המון המון המון
Speaker:
00:15:57
דברים כאילו מגניבים מבחינת עיצוב.
Speaker:
00:16:03
הדוק למטה או השליידבר למטה גם כן משתנה, העיצוב שלו תמיד משתנה,
Speaker:
00:16:09
כדי שלא יחשה את מה שיש מאחוריו.
Speaker:
00:16:14
עלינו תמיד מין איזה, הארבע האייקונים למטה היו למטה ועטומים, ושוגרים את כל מה שיש למטה.
Speaker:
00:16:20
לאט לאט זה נהיה פחות, טיפה מעוגל,
Speaker:
00:16:23
פחות יסתיר עכשיו כאילו דברים יסתירו כמה שפחות, יהיה רק עיגול משביבם,
Speaker:
00:16:28
רק מה שאתה צריך לדעת מתוחם, מה שלא צריך לראות, שקוף, קח תענה ממה שיש מבפנים,
Speaker:
00:16:34
שממש תרגיש שאתה יכול לשלוח את היד ולגעת במה שיש בפנים.
Speaker:
00:16:37
זה פחות או יותר הייצוב, שהם נישוק נראה להגיע אליו. מה עוד?
Speaker:
00:16:43
באפליקציית מערכת, איפה פה יש פה איזשהו דגש על מצלמה, זה לא הולך פה לפי הסדר
Speaker:
00:16:48
שאני רשמתי לעצמי, אבל לא נורא.
Speaker:
00:16:50
אפליקציית מצלמה גם כן הייתה את השמוה הזאת, אני ממש ממש ממש לא נכנסתי לשמוות
Speaker:
00:16:54
כמעט בכלל, רק ראיתי קוטרות, רק שמעתי המצלמה תהיה יותר פשוטה.
Speaker:
00:16:59
אוקיי, ממה שאני הבנתי במצלמה יותר פשוטה, זה עומר שאתה הולך לצלם,
Speaker:
00:17:02
אתה תראה את המצב מצלמה, אתה תראה את המצב דברים שאתה צריך וזהו.
Speaker:
00:17:06
אם אתה תרצא יותר, יהיה היכות קל להגיע למצב בין פוטו, לוידאו,
Speaker:
00:17:11
באיזה סלייד מהיר, יותר מזה עוד איזה מאמץ תצטרך לעשות כדי להגיע למעצבים המתקדמים.
Speaker:
00:17:17
כנראה לא הרבה יותר מאמץ ממה שהם צריכים קודם, אבל זה מספיק כדי שלא לסבך את מי שרק צריך לצלם וזהו.
Speaker:
00:17:25
אז זה יפה, שזה כאילו קצת צעד אחורה מה-overcomplication, השיבוך יתר שמשהו שנה
Speaker:
00:17:31
שעברה, שמציגו את הקאמרה בטנים הלוחצים עליו, ועוד מיליון דברים קוראים שלא לגמרי
Speaker:
00:17:35
כולם הבינו את כל האפשרות שיש עכשיו. אז זה גם כן נחמד.
Speaker:
00:17:39
גם באפליקציה תמונות הם לקחו מצד אחד קטן אחורה, ששוב,
Speaker:
00:17:45
זה מה שנקרא טיפה הורידו את
Speaker:
00:17:48
הסיבוכיות אבל להשאירו אותה למי שרוצה אם אתם
Speaker:
00:17:51
רוצים באפליקציית תמונות אתם
Speaker:
00:17:54
יכולים לעשות מצב ספרייה זאת
Speaker:
00:17:57
אומרת לראות רק את התמונות שלכם כמו שאתם רגילים עד עכשיו אוקיי או ללחוץ ולעבור
Speaker:
00:18:05
למצב אוספים לא עד עכשיו לפני כמה גרסאות או לעבור למצב אוספים ואז אתם רואים כמו שהיה ב-18,
Speaker:
00:18:14
עם כל האוספים החדשים והקולקסיים וכל הדברים שאיפל הוסיפה.
Speaker:
00:18:18
אז זה גם נחמד, כאילו מצב כזה חווייתי או מצב תכלס, תנו לי לראות התמונות האחרונות שלי.
Speaker:
00:18:24
אז זה גם כן נחמד בסך הכל. ספרי גם כן, איפה זה?
Speaker:
00:18:28
המניובר הזה מאוד מגניב למטה, שאהבתי אותו, שאתה רואה בעיקר את השורת כתובת שלך,
Speaker:
00:18:34
שלוש נקודות לכל שאר הדברים, אם אתה גולל, זה מצטמצם למטה, אבל אתה עורר רק את
Speaker:
00:18:39
הכתובת, ולא צריך יותר מזה, אתה יכול לעצור ללא טיפה, ולראות את שר הדברים.
Speaker:
00:18:43
זה השיטה העובה עליי בגלילה.
Speaker:
00:18:46
אם אתה באמת רוצה להגיד למעשה, תעשה עוד איזה דחיפה קטנה, ותראית כל התפריט שלך,
Speaker:
00:18:50
זה גם מה שאני אוהב בספארי. מה עוד היה לנו?
Speaker:
00:18:53
פייסטיים, האמת שאני משתמש בפייסטיים, לא מעאת עם המשפחה וכאלה,
Speaker:
00:18:57
אני לא הסתמסתי כמעט באף פיצ'ר מתקדם של פייסטיים, שיכול להיות בערך שאפשר לדמיין.
Speaker:
00:19:03
אני יודע שזה מגניב, אני לא אסתמסתי בזה, שכחתי לגמרי שאפשר לשלוח עוד ועוד בפייסטיים.
Speaker:
00:19:09
מי... אני באמת לא זכרתי שזה אפשרי בכלל.
Speaker:
00:19:12
אז מתברר שאפשר לשלוח עוד דוות בפסטיים, טוב לדעת.
Speaker:
00:19:16
אז אפשר וכל מסך של פסטיים יש בעצם כמו מועדפים של פסטיים, אתה מטורא את השיחות
Speaker:
00:19:21
האחרונות שלך זה מאוד מגניב.
Speaker:
00:19:23
מה עוד? קארפליי, עיצוב גם כן מוטם לעיצוב החדש, ואני חושב שזה אולי אחד השימושים
Speaker:
00:19:29
הכי טובים לעיצוב החדש, אם יש אפליקציה או שימוש שצריך לא להסתיר דברים, זה קארפליי,
Speaker:
00:19:36
אז אפילו בדברים כמו אם יש לכם שיחה, אז השיחה לא תופיע על כל המשך ותשתיר לכם
Speaker:
00:19:43
את המפס, זה הדבר הכי מטומטם שחוויתי אי פעם בקארפליי, אבל בסדר,
Speaker:
00:19:47
אז השיחה תופיע למטה, הייצוב יתים יותר,
Speaker:
00:19:51
חורכית סקופה כזאת, הכל שקיפות מגניב,
Speaker:
00:19:54
Live Activities מגיעים לקארפליי, שזה מעולה אם אתם עוקבים אחרי,
Speaker:
00:20:00
לא יודע משלוח שצריך להגיע תוצאות ברדיו או משחק או כאלה במקביל,
Speaker:
00:20:04
אז אתם רואים בקטנה במשהו שהוא לא מפריע יותר מדי.
Speaker:
00:20:09
ווידג'טים, גם כן דברים שהם את הגלנס, דברים שהם לגיטימיים שיהיו ברכב,
Speaker:
00:20:14
לא משהו שאתם יכולים לעשות אינטראקציה איתו יותר מדי, אבל דברים שהם בהחלט לגיטימיים
Speaker:
00:20:19
שיהיו ברכב, אני חושב שזה מאוד מאוד נחמד סך הכל.
Speaker:
00:20:24
עכשיו דיברנו על קארפלי, כן, אז הקארפלי, כל הייצוב החדש יגיע גם לקארפלי אולטרה,
Speaker:
00:20:29
במקרה וקיבלתם את זה כבר לאסטון מרטין שלכם,
Speaker:
00:20:32
אבל זה לא דיברו על משהו שיהיה רק לאולטרה, הפוך, דיברו על מה שיהיה בקארפלי הכללי,
Speaker:
00:20:38
אבל יזמין גם לאולטרה, אם במקרה שהוא יש לכם אסטון מרטין או איזה סלוט כזאת.
Speaker:
00:20:44
היה בדיחה חמודה למי ששם לב.
Speaker:
00:20:48
בכלל כל בדיחה על קארפלי מצחקה עם קייק ודריקי ברכב שלו, שהיה דוח הנאה לפורמולה 1, אז זה גם נחמד.
Speaker:
00:20:56
עדכון מעניין לאפליקציית טלפון, הפונאפ קיבל עדכון מעניין בעצם מה שקרה זה שמועדופים,
Speaker:
00:21:05
שיחות אחרונות ותא כולי ייצמצמו לטאב אחד,
Speaker:
00:21:08
שזה די הגיוני, אני תמיד מתקשר או למועדופים או לשיחות אחרונות,
Speaker:
00:21:12
וזה תמיד אותם אנשים, כמעט תמיד, אז יהיה לכם את המועדפים למעלה ושיחות אחרונות
Speaker:
00:21:16
למטה, או שילוב שלהם ותוכלו לראות לשלב מן השניים.
Speaker:
00:21:20
ותא כולי גם כן יהיו שמה איפשהו, לא יודע, אני לא משתמש בתא כולי,
Speaker:
00:21:24
מכיר אף אחד שמשתמש בתקולי בארץ, אבל טוב מאוד שיהיה.
Speaker:
00:21:28
ועדיין יופיעו דברים אחרים כמו קונטקס ודיאל פאד כמובן, אבל אני חושב שזה שינוי
Speaker:
00:21:33
מבורך לאפליקציה הכי ועתיקה באייפון שלכם, זה מגניב, אז למה לא?
Speaker:
00:21:37
מסגז גם התעתקנה, כל העיתכונים שאתם מכירים מוואטסאפ בקיצור, רקעים לשיחות,
Speaker:
00:21:43
כולל כאלה שאתם יכולים לעשות עם אימץ פלי גרונד בילט אין, אז זה מגניב,
Speaker:
00:21:47
שיחות קבצתיות עם סקרים לזהות מתי מישהו מקליט באותו רגע,
Speaker:
00:21:52
סינון הודעות גם לטלפון וגם להודעות שזה מגניב.
Speaker:
00:21:55
אם הוא ישנה נודעות, הוא יראה לכם את זה אוטומטית בקבוצה נפרדת.
Speaker:
00:21:59
בטלפון גם היה כל מיני סינון הודעות כולל, לא יודע אם הראו את זה פה.
Speaker:
00:22:04
שאם הוא מזהה שיחה בזמן שאתם על השטק, אז בעצם מישהו מתקשר לכם ייקבל הזדמנות להקליט
Speaker:
00:22:11
הודעה או להתחיל את השיחה, ואז אתם תראו תמלול של זה, ואתם בכל זאת רוצים,
Speaker:
00:22:16
ורואים שזה משהו חשוב, תוכלו לענות לו בכל מקרה.
Speaker:
00:22:19
בלי באמת לענות. כל מיני דברים מגניבים, נראה לי שגוגל פעם הראית את זה גם כן, מה שהוא דומה,
Speaker:
00:22:24
אז Apple פה וגם כן על פניו, נראה שזה מאשי, שלא משהו דאלמק, הם לא יעשו את זה עוד
Speaker:
00:22:29
פעם, הם לא ידמינו או יבטיחו משהו, שהם לא יכולים לקיים. אז לפחות זה נקווה.
Speaker:
00:22:35
אם כבר אימץ פלייקרונד, השיפורים גם כן, לאימץ פלייקרונד, באמץ פלי גרונד הרבה
Speaker:
00:22:43
דברים שהם אינטגרציה עם ZGPT שזה מאוד עניין אותי.
Speaker:
00:22:49
אוקיי, מה זה עומר שעניין אותי?
Speaker:
00:22:50
זה עומר שאתם יוכלים לעשות, קודם כל הדברים לפני שהיה עם GPT, היה,
Speaker:
00:22:56
לפעמים את רוצה לעשות תמונה של חבר, ואתה לא יודע איך להתאר את הפרצוף שלו,
Speaker:
00:23:00
פשוט תגרור על זה אמוג'י, וזה עשה את הפרצוף שלו עם האמוג'י מופתע,
Speaker:
00:23:03
זה מוציא לשון, אז זה חמות דווקא.
Speaker:
00:23:06
אפשר לשנות פיצ'רים בתמונות בפלייגרון וכאלה, שאר יותר מקורזל,
Speaker:
00:23:12
אפשר לשנות ידינית, וחמות כמו לעשות ממוג'י, אבל לתמונות ב-Image Playground, ואפשר להשתמש ב-GPT,
Speaker:
00:23:19
בפרומטים בעצם, הם לא רוצו להגיד את המילה פרומטים, אבל בפרומטים של GPT ל-Image Playground.
Speaker:
00:23:25
אז תוכלו לעשות סטיילים, נגיד סטיילים של Water Painting ודברים כאלה,
Speaker:
00:23:31
שהם מ-GPT, אבל הם יהיו בשימוש בתוך Image Playground, שזה נחמד.
Speaker:
00:23:35
ואם אתם לא מצאתם משהו ספציפי, תוכלו פסוט להקליד פרומט של GPT,
Speaker:
00:23:41
וזה ייצור לכם Image ב-Image Playground. שני העולמות האלה מתחברים,
Speaker:
00:23:44
שוב, זה נחמד, שוב, אני אולי זה גם לעקוף את המגבלה שיש ל-GPT חינמי.
Speaker:
00:23:50
אני לא קראתי את האוטיות הקטנות. אולי מגניב.
Speaker:
00:23:55
מה עוד? עוד מאוד מאוד לפני שנגיד.
Speaker:
00:23:58
תורגום בזמן אמת, או live יותר נכון, live translation, לא יודע אם זה real time
Speaker:
00:24:03
translation, זה live translation זו מושע של מה שהיה פעם live captions Apple דיץ
Speaker:
00:24:07
הפעם, זה היה נוראי כי זה לא עובד בעברית.
Speaker:
00:24:09
זאת אומרת ש ותוך כדי שאתם נגיד בפשטיים עם מישהו באנגלית, אתם תראו את הכתוביות שלו על המשך.
Speaker:
00:24:15
את מה שהוא עומר ממש ב-Caption כמעט בזמן אמת זה נורא מגניב.
Speaker:
00:24:18
אז אותו דבר רק תרגום שזה חמוד. אז אתם מדברים עם מישהו, זה יתרגם לכם את זה לשפע אחרת בזמן אמת.
Speaker:
00:24:26
אני יכול לחשוב, אני צריך לבדוק אם זה תומך בבולגרית ואני אבדוק את זה בסופיה.
Speaker:
00:24:30
אני לא עדקין את הבטה על האייפון שלי בזמן שאני בחול אבל נניח.
Speaker:
00:24:36
ואז בזמן אמת זה גם מתרגם לכם את זה למשך וגם יכול להכירי לכם את זה בכל חזרה בשפה
Speaker:
00:24:41
שלכם, ואז להכירי חזרת התשובה שלכם בשפה של הבן אדם השני וכן הלאה. אבל זה נחמד.
Speaker:
00:24:48
עוד אפליקרציות שגיבלו התכונים, במיוזיק תרגום למילות שירים, זה נחמד,
Speaker:
00:24:53
ואם אתם לא רוצים תרגום למילות שירים, אלא מילים במקור, אפילו אם זיה קוריאונית,
Speaker:
00:24:57
זה יציג לכם את הצטוגה הפונטית של המילים, אז תוכלו לשיר עדיין בקריוק עם איזשה-זע,
Speaker:
00:25:01
את הפונטי של השירים, אפילו אם אתם לא מבינים את השפע, זה נחמד.
Speaker:
00:25:06
אוטומיקס, לעשות מיקסים לשירים, נניח, וגם טיפה השינוי בעיצוב,
Speaker:
00:25:11
ואתם יכולים לעשות פין לזמרים, אלבומים או שירים שאתם אוהבים.
Speaker:
00:25:14
מפות, זיהוי נקודות ציון, משמים במשלולים מועדופיים, דברים שכנראה פחות נשתמש בארץ,
Speaker:
00:25:20
להציע מסלולים חלופים לפי תנועה, חיפוש במקומות, לפי דברים שהמפות זוכרים מקומות שהייתם בהן.
Speaker:
00:25:27
מקום שהייתם בו אפילו אם לא שמרתם אותו, אבל מהעידה שהתעקפתם במקום הזה פעם בעבר,
Speaker:
00:25:33
בגלל ה-AI וכדומה, וכל on device ופריבסי וכאלה, אז הוא יציע את זה גם כן בחיפוש
Speaker:
00:25:38
שלכם, זה נחמד. מה עוד, מה עוד, מה עוד?
Speaker:
00:25:42
וולט, עוד מפתחות רכב, אוטו דעת זיהוד בארה״ב, שימוס בדרכון אמריקאי פנימי, שזה נחמד.
Speaker:
00:25:48
שיפורים לקרתי שאת אישה, כולל שילוב בארטג, שוב, אולי אני אספיק בספטמבר,
Speaker:
00:25:52
כשאני טס לארה״ב לבדוק את זה, אנחנו נראה,
Speaker:
00:25:55
ואפל פייט, תשלומים קבוצתיים, ממשיב פלנס, כל מיני כאלה, ואולי מעקב משלוחים כן
Speaker:
00:26:01
יזמין בארץ, הדברים אחרים כנראה לא רלוונטיים לארץ.
Speaker:
00:26:04
אולי פיימנס? לא נראה לי שאת השלומים יהיו... זה לא קשורה לנו בכלל.
Speaker:
00:26:08
אפליקציה את גיימס, איפה אפליקציה את גיימס? הנה נגיד פה בדברת זה,
Speaker:
00:26:12
יש פה איזו תמונה של אפליקציה את גיימס, אפליקציה את גיימס גם היה על זה הרבה שמוות,
Speaker:
00:26:16
בפודקיסים שאני מקשיב להם חפרו על זה המון, אקט... שאקטע.
Speaker:
00:26:21
לא, לא ממש. מה זה אפליקציית גיימס? זה כמו, אפליקציית מיוזיק קלאסיק, אוקיי?
Speaker:
00:26:29
קלאסיקל מיוזיק של האפל, לאפליקציית מיוזיק.
Speaker:
00:26:31
כל מה שיש לכם באפל מיוזיק קלאסיקל, יש לכם גם באפל מיוזיק.
Speaker:
00:26:35
פשוט זה נתן לכם, מקום נפרד ספציפי למה שאתם רוצים להתמקד בו. במקרה הזה, במשחקים.
Speaker:
00:26:44
אז יש לכם אפליקציה לגיימס, ויהיו שם את כל המשחקים באפסטו, כל מה שמקדר כגיימס.
Speaker:
00:26:49
כמובן ארקיד, גם בטאב נפרד, זה לא רק לארקיד אלא גם ארקיד, אבל בגלל זה מתמקד רק
Speaker:
00:26:55
במשחקים, אפשר לשים טאב נפרד לגיימסנטר,
Speaker:
00:26:58
לשתף עם את הלידרס, עם חברים בתאב נפרד, יש לזה ממש מקום משלא,
Speaker:
00:27:03
זה מותם גם כן ללעבוד עם קונטרולרים, אז ימינה ושמולה ולעבור בין המצבים האלה,
Speaker:
00:27:10
מפתחים יוכלו להתחבר לזה הרבה יותר.
Speaker:
00:27:13
ולתת ממש אינטגרציה עם ה-API, עם כל ה-Leaderboard ו-Cellenges וכל מיני כאלה.
Speaker:
00:27:19
כנראה, עוד פעם אם מסתכלים לעתיד, Apple בונה פה על איזשהו אקוסיסטם או אינטגרציה
Speaker:
00:27:25
נגיד, יותר טובה באפל טבעי אולי יותר חזק, או אינטגרציה של איזשהו מישהו שיכנס
Speaker:
00:27:29
להם, שמעתי אם מישהו ממש רוצה שה-Exbox Game Pass ייכנס לשם, או לא יודע,
Speaker:
00:27:34
משהו כזה שיחבר את כל העולמות.
Speaker:
00:27:37
אולי זה בכל מקרה, זה אחלה דבר, הרבה אנשים לא מעניין,
Speaker:
00:27:41
ילדים לא מעניין אותם מהאפסטור ואם הם יכנסו לאפסטור הם
Speaker:
00:27:44
יראו הרבה זבל שלא רלוונטי אליהם ופה יש להם רק גיימס יש לך iPad הוא רק לגיימס
Speaker:
00:27:50
ויש אפליקציה ומוביל גיימינג זה דבר אמיתי קיים ענק הנה משהו ספציפי רק על מוביל
Speaker:
00:27:55
גיימינג ואם זה ישפר את כל העניין של שיתוף תוצאות בין חברים אנשים מתעלמים מזה
Speaker:
00:28:00
זה מגניב יש לי המון משחקים בואו אני רוצה דווקא לשתף את זה עם חברים.
Speaker:
00:28:08
זה Visual Intelligence. Visual Intelligence, אני כל פעם שוחח שהוא קיים,
Speaker:
00:28:13
כי הוא לא ממש יעיל, נהיה הרבה יותר חם.
Speaker:
00:28:15
Visual Intelligence היא ללחוץ על הכפתור של סירי בצד, אם יש לכם כפתור סירי,
Speaker:
00:28:22
זה בעצם לתת למצלמה, להשתכל על תמונה ולזהות כמו גוגל אנס או כל דבר אחר.
Speaker:
00:28:29
אבל עכשיו זה נהיה יותר חכם, אם אתם מחפשים משהו לקניות, יחפש בגוגל או באץ'י.
Speaker:
00:28:35
אני לא... לגמרי הייתי קשוב בדמו, אם מישהו היה קשוב יותר לזה,
Speaker:
00:28:38
אז בבקשה בואו תעלו לשידור ותגידו לי.
Speaker:
00:28:41
אם נגיד אתם מצלמים הזמנה שצילמתם על איזה בילבוד, על איזה לוח מודעות,
Speaker:
00:28:46
הוא יזע את התאריך ואת השעה וישים לכם את זה ביומן, אפשר גם לצלם את שילום משך,
Speaker:
00:28:50
ואז לשאול את שירי או את שגפטי, כי ויזואל אינטליגנץ עובד משניהם,
Speaker:
00:28:56
על מה אני רואה במשך, או תזכיר לי את זה, או באיזשהו הקשר, גם כן עם יותר עולם מושגים. זה מגנים.
Speaker:
00:29:03
וגם יחד עם כל הדברים שקשורים ל-AI, זמין למפתחים.
Speaker:
00:29:08
זאת אומרת, מפתח באפליקציה שלו יכול גם כן לעשות שימוס בויזואל אינטליגנץ לצרכים של האפליקציה שלו.
Speaker:
00:29:16
לא יודע מה, זהו ציפורים, זהו צמחים או משד יודע מה כאלה. אוקיי?
Speaker:
00:29:22
היה פה כמה בדיחות על קליר, על ארו.
Speaker:
00:29:27
רב אתה צריך לדעת שלפני ארו היה את אקואה והיה את זה וכן ארו היה מול להיות שקיפות
Speaker:
00:29:33
וזה היה רוג את המחשבים אבל היה פה איזשהו משהו קודם אבל כן זה די מזכיר את ארו.
Speaker:
00:29:39
סואפס קליר בסדר.
Speaker:
00:29:43
ורב שואלים שינו נשיכות יעבוד בארץ, מה שהציגו שזה זיהוי אמיתי שמזהה לא יודע מה דברים,
Speaker:
00:29:53
יש עניין שם הם הראו על מזהה שיחה בהמתנה, שזה המגניב,
Speaker:
00:29:59
שיחה בהמתנה, הוא מזהה עם מוזיקת המתנה ויכול לחזור אליך.
Speaker:
00:30:03
זה טכנית יכול לעבוד אני מאמין, אבל בארץ המוזיקות המתנה הן לראיות כי הם מופרים
Speaker:
00:30:10
לך באמצע, לחץ ככה כדי להמשיך, או כדי להמשיך להמתין אם לא נחזור לך והאזמן תקמל לך בפנים.
Speaker:
00:30:17
אפשר להתמודד, לא נולד האיי שהתמודד עם הישראליות.
Speaker:
00:30:21
אבל בסדר. טוב, What's OS, נראה לי גם דברת דלגו על זה, בצדק, מה יש ב-What's OS?
Speaker:
00:30:27
גם עיצוב חדש, כמו לעיצוב הכללי של כל Apple כמובן, הנה הוא What's OS, אוקיי?
Speaker:
00:30:36
אז יש עיצוב, גם שקוף, גם במקומות כאלה, שהמה שנקרא השטח עבודה מאוד מוגבל,
Speaker:
00:30:42
אז זה טוב שיש שקיפות משיימת, אז זה גם כן מעולה.
Speaker:
00:30:47
גם בהודעות והכל, מה בכלל להיות חדש בתכלס, יש משהו שנקרא Workout Buddy,
Speaker:
00:30:53
אימון אישי מבושש על נתונים אישיים, שלקח את כל הביומטריק שלכם ומשלב את זה באימון שבחרתם לעשות.
Speaker:
00:31:01
ויש מאמן אישי מבושש AI, שאומן על ידי קולות של מאמנים אמיתיים מ-Apple Workouts,
Speaker:
00:31:10
מהמאמנים שמעסיקים והכל.
Speaker:
00:31:12
והוא יהודד אתכם במהלך הריצה, במהלך האימון, ויגיד לכם,
Speaker:
00:31:17
הגעתם למיילשטון כזה והתחלתם טוב ורצים ודופק שלכם ככה ואז זה ככה זה למשל גם כנראה
Speaker:
00:31:24
היה דמו אמיתי של הקול AI אמיתי.
Speaker:
00:31:30
שהודגם משיבה אחת משוימת במהלך
Speaker:
00:31:36
כל זמן הדיבור הזה והעידוד הזה שיהיה
Speaker:
00:31:39
לה באוזן אני מאוד מאוד מאוד רציתי להרביץ
Speaker:
00:31:43
לקול ואם אני רוצה להרביץ לקול הוא כנראה AI כאילו אני יכול לחשוב על עוד קולות
Speaker:
00:31:49
שאני רוצה להרביץ לא היה אבל במקרה הזה זה כנראה היה מאוד בלט שזה AI וזה לא נשמע
Speaker:
00:31:55
טוב במיוחד זה היה נורא מזויף זה היה נורא מאיזו שרט מדע בדיוני יחצית דיסוטופי כזה לא אוהבתי את זה,
Speaker:
00:32:02
אבל אולי כשאתה בא מודה של ריצע וזהה וכאלה, וזה נורא ספציפי לרע,
Speaker:
00:32:09
וזה מערה לך נתונים, וזה ממש עליך, זה קצת פחות קרייפי מהר.
Speaker:
00:32:12
כנראה. אבל לא יודע, אני לא רץ מספיק כנראה לחוות את זה, אבל מעניין. מעניין.
Speaker:
00:32:20
מעבר לזה, יש התראות חכמות וקונטקסטואליות, גם כן שמגיעות בספציפית לשוב מפוששת
Speaker:
00:32:28
AI, שוק של AI מגיע לווטס אוס, לא Full Scale AI, אבל משתמש כנראה בקונטקסטואליות של AI.
Speaker:
00:32:35
Live Translation מגיע לזה גם כן. מגיע גם ג'שטר חדש שנקרא Rist Flick, אוקיי?
Speaker:
00:32:42
איך שזה לא נקרא, שגם כן אם יש לכם מיוט, אני כל פעם שוכח להשתמש אפילו בדבר הזה.
Speaker:
00:32:47
לא יודעים, אפילו הוא עובד לי, אוקיי?
Speaker:
00:32:50
אז זה גם דבר שפציט תוכלו ללשות מתנועה כזאת עם היד, וזה גם כן יהיה שמיוט וכבוה.
Speaker:
00:32:56
זה אני חושב יהיה הרבה יותר שימוסי. הנה בוא נראה את זה פה בהדגמה כזאת.
Speaker:
00:33:01
הרבה יותר שימושי, כי אני עושה את התנועה הזאת בעלי טבעית, בהרבה יותר.
Speaker:
00:33:06
אז זה גם נחמד, ועוד שיפורים לווידג'טים, וכל האלה, Volume Adjustment,
Speaker:
00:33:12
דברים שהם... השאון זה משול כדברים שתמיד מוציא מה לשפר בו, ותמיד זה היה שוב טוב.
Speaker:
00:33:17
לא שמעתי דברים רעים מאז לפחות, השינוי המאוד משמעותי שהיה לפני שנתיים, אבל לפחות זה. קם טוב.
Speaker:
00:33:25
TVOS אפילו לא קיבל פה טאב נפרד למעלה, זו נורא משעשע. אין פה משהו,
Speaker:
00:33:31
אולי באוברוויו יגידו עליו איזה מילה?
Speaker:
00:33:34
משהו, איזשהו רמז דק לטיבי אוס.
Speaker:
00:33:39
אבל נו בסדר. היו שיפורים לשתי אפליקציות של טיבי אוס ולממשק הכללי.
Speaker:
00:33:45
ממשק הכללי מאוד מתאים לטלוויזיה, אני מאוד אוהב אותו, טלוויזיה זה משהו דווקא
Speaker:
00:33:49
זורם לי, סקיפות ומגניב ומה קורה מאחורה וכאלה דברים, אז באופן כללי הייצוב מאוד מאוד מגניב.
Speaker:
00:33:58
באפל טבעי אפ עצמו גם כן, הכפתורים הסליידרים, הכול,
Speaker:
00:34:02
עיצוב שלא מפריע לרקע, כשאתם רואים את התוכן הוא ממש משתלב, כל עוד הקונטרסט מספיק,
Speaker:
00:34:06
כל עוד אתה מבין מה הכפתור ומה כתוב עליו ולמה הוא משמש.
Speaker:
00:34:12
מבחינת שימושיות, אז זה טוב לי שזה חצי שקוף וזה עובד.
Speaker:
00:34:16
אז זה מעולה. פוסטירים יותר מגניביים גם כן אחלה מבחינת עיצוב נטו,
Speaker:
00:34:20
האפליקציה של אפליטיבית תמיד אהבתי איך שהיא מוצבת באופן כללי,
Speaker:
00:34:22
מאוד מילימליסטית, מאוד יפה, מאוד נקייה, אז זה גם כן, כמובן תמיד אהבתי.
Speaker:
00:34:28
הקרינו קליפ של תכנים חדשים, כל העונות החדשות שמגיעו, יופי היה לי זמן לעשות כמה
Speaker:
00:34:33
דברים בזמן שזה השרטון הזה רץ, אני מכיר את כל התכנים שמגיעים אבל טוב מאוד.
Speaker:
00:34:38
ואחת הדברים החשובים שקראו, רגע נסגור קודם כל כך את הקטע של המוזיקה,
Speaker:
00:34:43
במוזיקה יש קריוקי, מי שלא יודע אני כל פעם הראתי לאשתי למשל שהיא צייחה את זה
Speaker:
00:34:48
לפעמים לנגיד למטופלים וכאלה שאוהבים את זה, אז יש כאילו בלטיין קריוקי באפל מוזיק לשעון,
Speaker:
00:34:55
לטלפון כל מהקול, שליחה לטלפון לאפל טיבי להכל אז יש כאילו אתם יכולים פסות להשתיק
Speaker:
00:34:59
טיפת המוזיקה לוריד את השליחה את הוויס את הערוץ של הכל בשירים ולראות המילים רפעפות על המסך,
Speaker:
00:35:07
כל מיני דברים כאלה מגניבים אז עכשיו זה אפילו נהיה עוד יותר מגניב באפל טיבי כי
Speaker:
00:35:13
אתם יכולים לעשות את כל זה ולהשתמש באייפונים האישיים שלכם כמיקרופונים.
Speaker:
00:35:19
לקריוקי ולשמוע את זה מהרמקולים, עם אפילו מיקסים כאלה מגניבים,
Speaker:
00:35:23
ואפקטים וכאלה מגניבים, ויכול להיות אפילו כמה אייפונים במקביל,
Speaker:
00:35:26
ולעשות, והחירים בינתיים עושים אמווג'ים, ונותנים לכם מחמואות או לא מחמואות.
Speaker:
00:35:31
מגניב, תכלס, מגניב, אני אמת לנושות את זה, כאילו שאחרים ינסו את זה,
Speaker:
00:35:34
הכל שלי מזעזע, אז הוא נור מגניב.
Speaker:
00:35:37
והדבר האחרון, ב-TVOS 26, לא דיברנו על זה, כל השמות התחלפו ל-26,
Speaker:
00:35:42
אבל זו השמועה הכי הגיונית והכי גדולה שהייתה, כל המערכות הפעלה היו 26-26 מעכשיו, בגלל השנה הקרובה.
Speaker:
00:35:51
אז השינוי ב-TVOS יהיה שלמי שלא יודע, יש אפשרות להיכנס בחשבונות שונים ל-TVOS.
Speaker:
00:35:58
בהרבה אפלה, זה המכשיר היחידי של Apple בכלל שתומך במולטי יוזר. בכלל.
Speaker:
00:36:05
לאיפדים יש מה שנקרא גם כן shared iPads לחינוך.
Speaker:
00:36:11
בויזן OS יש גסט יוזר וכאלה. אשליך, שליחה, המקים כמובן תומכים במולטי יוזר,
Speaker:
00:36:16
אבל מלבד המק ההיסטורי, זה המכשיר היחידי האפלי טבעי שתומך במולטי יוזר.
Speaker:
00:36:21
אתם יכולים להחליף יוזר בין כל מי שנמצא בפמילי אקאונט שלכם ולהחליף ליוזר אחר.
Speaker:
00:36:26
במה זה תומך? Apple מיוזיק, ואפל טיווי ואפל פיטנס, זה השם של האפליקציה, לא Apple וורקט, Apple פיטנס.
Speaker:
00:36:33
אולי עוד משהו של Apple וכאלה, אפליקציות, גם לא. זהו, שלושת אלה בעיקר, כי זה ניטיב לאפל.
Speaker:
00:36:40
אתם רוצים נטביקס להשתמך ושזה אוטומטי תבחור אותם משתמש לך מנטביקס? לא.
Speaker:
00:36:46
דיסני? לא. אדבי או? לא. יש פלוס? לא. דברים האלה לא. למה?
Speaker:
00:36:51
כי הם לא עובדים עם Apple אקאונט, אז אין שימשי בה.
Speaker:
00:36:55
אז Apple הוציאה API שעכשיו יכול לחבר, לתת לה מפתח נגיד Netflix זה לא יקרה,
Speaker:
00:37:01
שכחו מזה, אבל נגיד Disney Plus.
Speaker:
00:37:07
נגיד Disney Plus יכולים להגיד, שלתת אולי לך את ההשתרות, להגיד שאומר באפליקציית
Speaker:
00:37:13
Disney Plus שווה למשתמש עומר באפל TV לאפל אקאונט הזה, ויול שווה לזה, וזה שווה לזה.
Speaker:
00:37:21
ואז בפעם במסת עובר מהם משתמשים, הוא אוטומטית יעשה לך סיין-אין גם בדיסטי פלס.
Speaker:
00:37:26
זה לא עומר שאתה נתת הרשאה לזה ויש לך סיין-אין עם את Apple הידי או משהו כזה. לא.
Speaker:
00:37:32
זה רק מין רידארקט כזה של זה שווה זה. אולי?
Speaker:
00:37:37
וזה באמת יהיה משהו מאוד מאוד מבורך והפוך את המחשר הזה באמת למולטי יוזר. ממש ממש מגניף.
Speaker:
00:37:44
אז זה לגבי Apple TV. ננצל את הזמן שנשאר כדי לדבר על,
Speaker:
00:37:51
ממש מהר על Mac OS ו-iPad OS, Vision OS אני לא יודע מילי זמן,
Speaker:
00:37:54
בואו נדבר מהר על Mac OS, Mac OS מצריך פרק אחר לגמרי, אז אני רק אסכיר כמה דברים שאני הספקתי לתפוס.
Speaker:
00:38:00
כולם ידעו שזה Mac OS Taho, זה המערכת הפעלה היחידה שיש לו שם בנפרד,
Speaker:
00:38:04
היסטורי עוד מימי הטיגר, פום, הציטא וכל אלה, אז זה היחידה שיש לה שם נפרד,
Speaker:
00:38:10
אז Mac OS 26 זה Mac OS Taho.
Speaker:
00:38:13
יש דיחה על השם, ברור.
Speaker:
00:38:16
רוב השיפורים שהגיעו מהiOS גם פה. ההודעות, ה-image playground,
Speaker:
00:38:21
live translation, הכל פה.
Speaker:
00:38:22
העיצוב גם כן תואם ל-liquid glass, מה בכל זאת שונה וייחודי?
Speaker:
00:38:27
מניובר, אין שום דבר למטה. אוקיי? מניובר בלי רקע.
Speaker:
00:38:32
אני משאר שאפשר להחזיר את הרקע אם באמת רוצים, אבל הבריאת בהכדל היא בלי רקע,
Speaker:
00:38:37
וזה מיועד להיות בלי רקע. אוקיי? זה כבר טוב.
Speaker:
00:38:41
קוטרול סנטר גם כן, בעיצוב שמתאים לאייפון. גם כן באייפון החדש הכוונה, ב-iOS 256.
Speaker:
00:38:49
גם הכל שקוף, טרנסלושינט, הכל רואה מה קורה מאחורה.
Speaker:
00:38:53
ליקויד גלס כביכול, וכמה פיצ'רים מאוד חשובים בפועל עם הטעור.
Speaker:
00:38:59
אתם יכולים להוסיף עכשיו קוטרול סנטר של דברים מהאייפון.
Speaker:
00:39:04
אתם יכולים להוסיף ווידגיטים מהאייפון, כבר יכלנו לעשות את זה על המכשיר יותר מזה.
Speaker:
00:39:10
הרעיון, ואני כתבתי לעצמי זה אני יכול להפרט פה עוד עוד הרבה דברים פה שקשורים
Speaker:
00:39:15
לזה אבל מה שאני רוצה להדגיש פה, שאפל מפרקת את ה-continuity,
Speaker:
00:39:22
שהיה להציג את כל האייפון על המסך, לדעתי היא מפרקת את זה חלקים חלקים.
Speaker:
00:39:29
זאת אומרת דברים מהקונטרול סנטר של האייפון תוכלו לראות בקונטרול סנטר של ה-Mac.
Speaker:
00:39:33
אפליקציה של הטלפון היא ממש נראית עכשיו כמו אפליקציה טלפון של האייפון ואתם יכולים
Speaker:
00:39:38
לעשות שיחות ממנה וזה ידבר דרך הטלפון.
Speaker:
00:39:42
תמונות וידז'יטים ממש נהיים הרבה יותר ויותר דומים לאייפון.
Speaker:
00:39:46
עכשיו אפליקציות נכון יש אפליקציות מלאות משם אבל נראה לי שלא רחוק היום שגם אפליקציות
Speaker:
00:39:52
תוכלו לפתוח בנפרד מאשר לפתוח את כל הממשק של האייפון, אוקיי? וזה חשוב.
Speaker:
00:39:58
בכל מה זה קשור לקונטיניויטי, ברגע שכמו נגיד האפליקציות של iPad אפשר להוריד
Speaker:
00:40:04
אותם בנפרד פה עדיין מדבר על לפתוח אפליקציות של iPhone בנפרד מלראות את הממשק כולו של iPhone.
Speaker:
00:40:10
iPhone עדיין צריך להיות ליד, זה עדיין קונטיניויטי, זה לא להריץ אפליקציות של
Speaker:
00:40:14
iPhone על המכשיר וכאלה עם הלוגי נפרד והכל.
Speaker:
00:40:18
לא, זה עדיין אפליקציות של האייפון רצות מהאייפון, אבל תוכלו לראות אותן בנפרד
Speaker:
00:40:23
על המכשיר ולא את כל הממשק כולו. תוכלו לראות איך זה עובד עם מולטיטסקים והכל.
Speaker:
00:40:29
לדעתי זאת השאיפה של Apple.
Speaker:
00:40:31
הנה אפשר לראות. הפונאפ חדש יותר, Live Activities הגיע, Live Activities מהאייפון, אוקיי?
Speaker:
00:40:37
הטיפול בשיחרות, כל הדברים האלה אנחנו נחיה ונראה, אני מאמין שלא במערכת הפעלה
Speaker:
00:40:43
הזאת, במערכת הפעלה הבאה.
Speaker:
00:40:46
ספוטלייט זה השינוי הכי גדול שקרה למקווס, כנראה במערכת הפעלה הזאת,
Speaker:
00:40:52
מבחינת מאחורי הקלעים, יחד עם השילוב של AI עוד יותר במערכת, AI עוד יותר במערכת גם בשורט קאטס,
Speaker:
00:40:58
אפשר להשתמש בכלים של AI בתוך שורט קאטס,
Speaker:
00:41:02
עניין של להפעיל כלים, זה לא שאיפל אינטליג'נס יעזור לכם לכתוב שורט קאטס,
Speaker:
00:41:08
אלא יש כלים של AI בתוך שורט קאטס.
Speaker:
00:41:13
לגבי הספוטלייט, קצרה העירייה, לא הבנתי לגמרי מה קורה שם.
Speaker:
00:41:17
אבל ספוטלייט אפשר לעשות חיפוש חכם מבוסש על השימוי שלכם.
Speaker:
00:41:22
אפשר להציג תוצאות לפי ההקשר של מה שאתם מחפשים, האפליקציות שהסתמשתם אחר ביי ולא
Speaker:
00:41:28
רק רשימה כזאת מוזרה על פני רישנט.
Speaker:
00:41:31
אפשר לגסת לאובייקטים מסוימים באייפון מהספוטלייט.
Speaker:
00:41:35
אוקיי? אפשר לעשות פעולות ישירות מהחיפוש. Send Email To ישירות מהחיפוש.
Speaker:
00:41:40
דברים משוימים, פעילות מסוימות, אפשר לעשות ממה שנקרא Quickie.
Speaker:
00:41:43
אוקיי? AR זה Add Reminder, ואז מיד להוסיף דברים כאלה.
Speaker:
00:41:48
אוקיי? הנה רסמו פה דורון רשם, מיני אלפרד וגור צודק, משום אחר אמר Raycast.
Speaker:
00:41:54
ולא, אני אגיד לכם מה הוא כן, לא אלפרד ולא זה ולא זה.
Speaker:
00:41:58
אם כבר הוא מתקרב לעשות משהו שאפליקציה שהולכת לצאת בקרוב וקיימת באלפא,
Speaker:
00:42:04
אני אפילו לא ראיתי איך היא נראית האמת, אני רק שמעתי עליה, אפליקציה שנקראת Sky.
Speaker:
00:42:08
אז זה Apple Intelligence שמתחבר למכשיר עצמו ויודע לקרוא את מה שקורה במק,
Speaker:
00:42:14
ויודע מה קורה שם, ונותן לכם לעשות פעולות מתבשסות על פעולות.
Speaker:
00:42:19
זה שילוב של זה, Apple סקאי זה החברה שעשו את שורט קאטס לפני שהייתה שורט קאטס,
Speaker:
00:42:26
שחרתי את השם של זה, לא משנה, זאת החברה שאפל קנתה והפכה אותה לשורט קאטס,
Speaker:
00:42:30
נגמר הזמן שבה הם אסירו להם לעשות דברים, עכשיו הם יכולים, הם מפתחים את אפליקצת סקאי, אז זה משהו כזה.
Speaker:
00:42:36
אז כן, אבל זה רייקסט ואלפרד ודברים כאלה, אבל עם גישה למערכת הפרה,
Speaker:
00:42:42
גישה להקרביים, דברים שאפליקציות לאו-דווקא יכולות לעשות עד כדי כך,
Speaker:
00:42:46
אז ככה זה יהיה וראינו הדגמה גם איך אפשר להשתמש בזה כשיש ממש אפליקציה ברקע.
Speaker:
00:42:52
דברים שGPT כביכול יכולה לעשות אבל לא עושה טוב, פה ממש יכול לשנות את הפייג'ס
Speaker:
00:42:58
ברקע תוך כדי שאתם עובדים, ליצור טייגליינז ודברים כאלה.
Speaker:
00:43:01
כל מיני דברים מגניבים של ספוטלייט הופך להיות לגמרי.
Speaker:
00:43:04
והריאציה של האיש היא, לא הבנתי אדע אם ממש שירי בספוטלייט,
Speaker:
00:43:08
שזה הרבה אנשים רצו, אני לא הבנתי כל כך אם זה סירי ממס בספוטלייט אבל Apple אינטלדנס
Speaker:
00:43:14
בספוטלייט אז זה כן אז זה השינוי הכי גדול מה עוד היה.
Speaker:
00:43:21
בגיימינג ציקו את מטל ארבע,
Speaker:
00:43:24
הציגו משחקים חדשים, משחק שנקרא אנזוי, שזה סוג של סימס לדור הבא נקרא לי,
Speaker:
00:43:30
נראה, משהו כזה. אוקיי? בסדר, שיהיה.
Speaker:
00:43:32
Apple שמה יותר דגש על משחקים ממה שאתם חושבים, הם פשוט לא בקצב.
Speaker:
00:43:38
אוקיי? אני מציע לראות את השרטונים של קווין נלסון,
Speaker:
00:43:45
והוא עומר את זה, יש כמה פורטים למשל מווינדוס או מסתים למקס עובדים מעולה, כמה שלא עובדים לא, אבל,
Speaker:
00:43:57
התשתית שם יש אפשרות לעשות את זה Apple צריכה לתת יותר יד למפתחים ויותר מקום לעשות
Speaker:
00:44:03
את זה אולי אפליקציה גיימס היא עניין אולי מטל ארבע,
Speaker:
00:44:06
אולי עוד דברים נראה מה בכנס יהיה, אנחנו נראה מהכנס אבל יכול להיות כי יש משחקים
Speaker:
00:44:11
טריפל-איי גיימס שמגיעים הבעיה זה הפלטפורמה הבעיה שאף אחד לא רוצה לעשות גיימינג על מקים,
Speaker:
00:44:17
הבן שלי מתכנן לי לעשות לו מחשב גיימינג ב-2000 עם
Speaker:
00:44:20
2,500 שגל כי יש לו M1 ואני יכול לתת לו גם יותר מזה אבל אין לו מה לשחק עם הדברים
Speaker:
00:44:26
האלה אז אין מה לעשות אני הולך להכניס PC Windows הביתה בגלל ההשטות הזאת אז אין
Speaker:
00:44:33
מה לעשות Vision OS בוא נעשה מייר Vision OS שוק חדש של experiences עם widgetים איפה זה?
Speaker:
00:44:41
Widgetים במרחב special scenes כן להוסיף עומק לתמונות דו מממדיות אני שכרתי בכלל
Speaker:
00:44:48
שזה אולי אפשרי בכלל לעשות דבר כזה, אז הוסיפו את זה ואפשר גם לראות את התמונות
Speaker:
00:44:52
האלה גם בויזיון ראש מה עוד?
Speaker:
00:44:54
שיפורים לשפארי בתצוגה מרחבית, גם לראות תמונות דומה מעדיות בטלת.
Speaker:
00:44:58
פרסונה ממש משדרגות שזה נראה מדהים הדוגרי, נראה מטורף,
Speaker:
00:45:03
פרסונה זאת, לראות את הפנים טלת מעדיות שבן אדם שמדבר איתך מרחוק,
Speaker:
00:45:08
סוג של Zoom, פייסטיים טלת מעדים מטורף, נראה מדהים על אותה חומרה דרך אגב,
Speaker:
00:45:13
על אותה חומרה, לא לשדרגות החומרה.
Speaker:
00:45:14
אז זה גם כן מאוד מרשים, מעניין מאוד לראות איך זה נראה.
Speaker:
00:45:20
תמיכה בקונטרולרים של שורני למשחקים, גם פה העניין של הגיימינג יכול להשתפר פלאים
Speaker:
00:45:26
עדיין, זה מחסב של 3.5 אלף דולר.
Speaker:
00:45:28
לא היה שלב גיימינג מי יודע מה, אבל זה ייראה, האפשרויות הרבה יותר גדולות עכשיו.
Speaker:
00:45:35
בתמיכה של ארגונים ועסקים וכאלה אפשר לעשות פרופילים אישיים לכל עובד וזה מנוהל
Speaker:
00:45:42
על ידי הארגון, זה לא מועד לצרכנים פרטיים.
Speaker:
00:45:45
אפשר לערוך עם הדובי פרימיר על המכשיר?
Speaker:
00:45:47
וידאוים לצלם, לערוך ולעשות בפואל זה מגניב.
Speaker:
00:45:51
אפשר להציג תוכן מגופו ואינסטה 360 וקאנון ב-180 ו-360 יש סביבות חדשות מאדים ואפשר
Speaker:
00:46:00
לשים אפליקציות בתיקיות.
Speaker:
00:46:01
גם מגניב אז זה וזה נועס.
Speaker:
00:46:05
IPad OS, ונשיים עם זה. מה יש ב-iPad OS? וואו, זה היה הרבה.
Speaker:
00:46:09
בהתחלה חשבתי שהוא צוחק שאומר ש-iPad OS היא השינוי הכי משמעותי אי פעם,
Speaker:
00:46:14
כי מה, אנחנו כבר עירו מה יש ב-iPad OS, אז זה iOS, אין מה חדש. אז לא, מדבר ראשי יש.
Speaker:
00:46:20
אז קודם כל, כן, מה שהיה ב-iOS קיים גם כן ב-iPad OS, העיצוב, ההודעות,
Speaker:
00:46:26
האפל אינטלידנס, כל הדברים האלה כן. אבל מה חדש?
Speaker:
00:46:30
קודם כל, וגם פה יפה, היה הומור עצמי עוד, עוד מולטי טסקים, עוד Windows Management System למק לאאיפד.
Speaker:
00:46:40
מגניב? נו שיהיה.
Speaker:
00:46:42
אבל ה-Windows Management הזה הפעם הוא באמת באמת מטורף מטורף כאילו אם זה הקטע שלכם אז מה יש לנו פה?
Speaker:
00:46:50
יש לנו סידור אמיתי, סידור אמיתי בחלונות עצמאיים ונפרדים לגמרי זאת אומרת אתם
Speaker:
00:46:58
יכולים לקחת להמשיך עם המסך מלא שלכם או לקחת חלון ממסך מלא ופסוט לתפוס אותו בפינה,
Speaker:
00:47:04
לגור אותו ולשים אותו בנפרד.
Speaker:
00:47:06
אתם יכולים לשים כמה חלונות שאתם רוצים, לגור אותה מצד לצד, פינת גדלים שונים,
Speaker:
00:47:11
אני לא יודע אם זה סנטו גריד מאוד משויים או מספיק, לא ממש הפיקסל,
Speaker:
00:47:16
אבל מספיק יש אקספוזאס, אז לראות את כל התוכנות במקביל, אפשר לסדר אותן, אפילו טייל אחד ליד השני.
Speaker:
00:47:23
לחלונות יש גם את הרמזור המפורשם של המאק, עם אדום צהוב וירוק. למה לא?
Speaker:
00:47:30
עם אדום צהוב וירוק וזה גם מאפשר לנו לעשות אוטו טיילינג אם אנחנו רוצים,
Speaker:
00:47:36
להצמיד חלון לשמאל לימין,
Speaker:
00:47:37
למעלה, למטה לא לזכוח שעדיין אפשר אם רוצים להשתמש פשוט במשך מלא אם רוצים זה מגניב
Speaker:
00:47:43
ויש לנו מניובר מניובר כמובן לאפליקציות תומכות יש לנו מניובר מלא עם פייל, אדיט,
Speaker:
00:47:49
אינסרט, פורמט כל הדברים האלה לא צריך להסתמך על כפתור משני ללחוץ לא יודע מה להגיע
Speaker:
00:47:54
לתפריט בצורה ולצורה הכל קיים שם במניו בר.
Speaker:
00:47:59
מה עוד יש לנו? חוץ מהשידור החלונות, יש גם הרבה שיפורים לפרודקטיביטי.
Speaker:
00:48:04
בעיקר באפליקציות פאלס וכל מה זה קשור אליה.
Speaker:
00:48:07
אפליקציות פאלס ניתה הרבה יותר דומה לפיינדר. אני יכול לשדר לפי רשימה,
Speaker:
00:48:13
ומה אני רוצה לראות ברשימה הזאת, גודל כובד וכדומה, ולשנות את הגודל של הטאבים האלה, של התורים, אוקיי?
Speaker:
00:48:19
ולא רק מקובל לתת תצוגה אחת משכנה.
Speaker:
00:48:22
אז זה מגניב, אין את זה להרבה אפליקציות גם אחרות, כמו דרייב, קוגל דרייב וכדומי. אז יש את זה.
Speaker:
00:48:27
תיקיות בצבעים, אוקיי? כמו שרפאל ציאן.
Speaker:
00:48:31
תיקיות בצבעים, אם אתה רוצה ColorCoded לפי או אפילו עם תמונות או אמודזים,
Speaker:
00:48:35
בדברים כאלה שיש מובנה במכשיר כדי לזהות בין תיקיות שמשתמשים בהם יותר.
Speaker:
00:48:41
התיקיות מסתפות, למשל חשובות ליביליסטי, יש ודברים כאלה מאוד מאוד מעניין.
Speaker:
00:48:46
אפשר גם לשים תיקיה בדוק כמו שאנחנו רגילים במק כבר היא אלו עשרות סנים.
Speaker:
00:48:52
תיקייה שאתם משתמשים בהמון בדוק ולגשת אליה ולגרור ממנה קובץ למייל או קובץ לכל
Speaker:
00:48:58
מקום אחר בפעיל זה אתם יכולים לבחור איזה תוכנה תפתח קובץ מסוג מושם אם אתם רוצים
Speaker:
00:49:04
שכל התמונות ייפתחו בכלל באפליקציה האחרת או כל האקסלים ייפתחו באקסל ולא בין נאמבר זה הפוך לא יודע מה,
Speaker:
00:49:10
אתם יכולים לקבוע את זה שוב כמו בפריינדר, כמו במאקס, זה מדהים ואפליקציית פריביו
Speaker:
00:49:15
אפליקציה אמיתית לפדאף זה לא שניים אם תבטחו PDF וזה יפתח לכם באיזה קויק לוק,
Speaker:
00:49:20
לא ברור ואתם לא יודעים מה אפשר לעשות מזה וכולם מורידים איזו אפליקציית PDF מהחנות
Speaker:
00:49:25
עם יותר מדי פיצ'רים ויש לה אינה פרצס ולא יודעים מה לא, פריוו,
Speaker:
00:49:29
אפליקציה פשישית שמגיעה עם כל Mac שהיא כנראה 99% מכל מה שאי פעם תרצו באפליקציית
Speaker:
00:49:35
PDF בילט אין, אני חושב בילט אין באייפד אז זה באמת באמת מרשים.
Speaker:
00:49:43
ומבחינת פרודקטיביטי, הדבר אולי שהכיר חיכו לו, רוב האנשים, עבודה ברקע.
Speaker:
00:49:49
אם אתם גררתם תיקייה נקית ממקום למקום, לפעמים ויצאתם מהאפליקציה,
Speaker:
00:49:54
היא תפסיק להיות מועברת או להיות מעטקת, כי יש טיים-אוט של איזה 10 שניות,
Speaker:
00:49:58
דברים יכולים לעבוד ברקע.
Speaker:
00:50:00
כנאל, אם אתם ערכתם איזו סרט בפייל קאט, וקניתם את האפליקציה, ויש לכם את המכשיר
Speaker:
00:50:05
הכי חזק בעולם, וערכתם ב-F4K, וצילמתם והכל, ועשיתם אקספורט, יצאתם לבדוק מייל, האקספורט יפסיק.
Speaker:
00:50:12
זה מאוד טיפשי. אז עכשיו יש API של עבודה ברקע, מפתחים רק צריכים לשלב את זה באפליקציות
Speaker:
00:50:19
שלהם, ודברים יכולו לעבוד ברקע.
Speaker:
00:50:21
ולהרוס לכם את הסוללה, והרמה משימן כזו או אחרת, אז רק תיזהרו במה אתם עושים, אבל כן.
Speaker:
00:50:26
שילוב של Apple Intelligence ב-iPad'ים, זה כמובן כל מה שאנחנו הכרנו קודם.
Speaker:
00:50:33
ולדברים שהם לא צינו פה, אבל גם חשובים מאוד למשתמשי קצה, זה אודיו ווידאו. מה השטנה באודיו ווידאו?
Speaker:
00:50:44
שאם אתם נגיד מקליטים אודיו, אתם עושים שיחות Zoom או שיחות בדפדפן,
Speaker:
00:50:49
הרבה אוהבים לעשות או על הקליט פורטקט שיחות בדפדפן, אתם יכולים לבחור איזה אינפוט,
Speaker:
00:50:53
אם יש לכם מיקרופון חיצוני מחובר,
Speaker:
00:50:55
או אתם רוצים פתאום להשתמש במיקרופון של האייפד, ולא באוזניות, או כל דבר אחר.
Speaker:
00:51:00
אתם יכולים לבחור מאיזה אינפוט להשתמש. מי שמקנית מקצועית בכלל אולי חיבר ב-USB
Speaker:
00:51:06
משהו משוכלל ויכול לבחור את זה.
Speaker:
00:51:07
יש שינון רעשיים שיהיה זמין בכל אפליקציה.
Speaker:
00:51:12
השינוי רעשים שאפל משפקת, ואתם יכולים להשתמש בזה באפליקציות שלה.
Speaker:
00:51:15
עכשיו יזמין לכל אפליקציה.
Speaker:
00:51:18
עוד פעם לפודקסטים, משהו מדהים, הקלטה מקומית.
Speaker:
00:51:22
גם אם הראו כבר את Zoom, וגם אפליקציות אחרות, אתם יכולים לדבר עם מישהו בζום,
Speaker:
00:51:27
זה יקליט לכם את הקובץ מקומית.
Speaker:
00:51:29
אתם לא תנויים שהצ'אד השני יקליט את השיחה שלכם הרחוק, וזה תמיד באיכות קוראה.
Speaker:
00:51:33
אתם תקליטו מקומית על המחשיר שלכם, את הצ'אט שלכם השיחה, מהמיקרופון שחיברתם,
Speaker:
00:51:39
אולי איכותי יותר או איכותי פחות, הצ'אט לשני יקליט מקומית, ואז מיד זה יעלה לדאונלוד
Speaker:
00:51:44
זה, או לאפליקט שתירצו ומיד תוכלו לשתף.
Speaker:
00:51:46
אולי תבחרו התקיעה משותפת לשתף בתקפצים, לא יודע.
Speaker:
00:51:49
זה גם כן מאוד מאוד מאוד מרשים.
Speaker:
00:51:52
אני לא ברור לי עדיין, שזה למשל משהו שהרבה רצו, האם העניין הזה של אודיו משוכלל,
Speaker:
00:52:00
עובד גם כן נגיד שאני מקשיב לפודקסט, אוקיי? ואני גולל לי בפיישבוק,
Speaker:
00:52:05
ופתאום יש שרטון עם סאונד.
Speaker:
00:52:07
האם הסאונד הזה מפסיק לי את הפודקאסט לגמרי או מה שהקשבתי לו?
Speaker:
00:52:10
או כל אפליקציה חיים עדיין. כרגע זה אחת המחלות של iPad. אין כאילו מולטי ערוצים ממש כזה.
Speaker:
00:52:17
אז אם כל מה שהם הושיפו את זה נשמע שכאילו אמורה להיות תמיכה בזה.
Speaker:
00:52:20
אולי זה תלוי באפליקציות, אולי לא, אני לא יודע, אבל זה נשמע כאילו שכן.
Speaker:
00:52:26
אם אפליקציות פודקארטים שלי תתמוך בזה, אז יכול להיות שכן, זה מעניין אבל זה מה
Speaker:
00:52:32
שנשאר ומה עוד הגיע ג'ורנל יומן הגיע לאייפד בפעם הראשונה תומך בפנסיל, הפנסיל גם תומך.
Speaker:
00:52:41
בקאליגרפיק פן משהו כזה לא הבנתי בדיוק זה הומז כנראה גם לשטיב זו אבל לא הזכירו את זה וזהו.
Speaker:
00:52:49
אז אם למישהו יש מה להגיד או בהודעות אני רואה פה שרפאל עומר שמא שעשהו בכבצים
Speaker:
00:52:54
זה מטורף גור מאוד התלהב מהתקיות בקצבאים.
Speaker:
00:52:58
איציק אמר, שוב כל שוב על משהו, אשה, התעקה לא מפשיקה והאייפון לא מוספת,
Speaker:
00:53:03
קשים לב כרגע מדובר על iPad, לא על
Speaker:
00:53:07
iPhone, אני לא יודע אם זה יהיה רלוונטי לאייפון, כל מה ששמענו פה על פיילס.
Speaker:
00:53:12
פיילס ופריביו והבאקראונט טאס כל הדברים האלה הם היו ספציפית בפרק על האייפד אבל
Speaker:
00:53:18
עוד לא קראתי אותיות קטנות, אולי אתם יותר חכמים ממני, אוקיי?
Speaker:
00:53:23
ורפאל משכים שאפליקציית PDF, היא פשוט וואו, כי לא צריך להוריד מיליון אפליקציות
Speaker:
00:53:28
גמלים פרשומות המחיר מוגזם, כן שזה בדיוק מה שאמרתי וזה אני מסכים לחלוטין איתך
Speaker:
00:53:31
רפאל פריביו כמו שאמרנו תמיד למק כאנשה תמיכה, תמיד,
Speaker:
00:53:37
הפריביו ל-iPad למק, אפליקציה 99% ומעלה מהדברים,
Speaker:
00:53:44
באמת יש חברות מאוד משיימות שמאוד רוצות איזה פיצ'ר משיים אבל היום פריביו יודעת
Speaker:
00:53:49
לעשות כמעט הכל, הכול אם יהיה לה אפילו חלק מהפיצ'רים האלה ל-iPad,
Speaker:
00:53:54
לא תצטרכו להוריד אף אפליקציית PDF נוספת.
Speaker:
00:53:57
באמת הכול ויש כאילו אין ללכת כי עד היום פתחתם PDF, היה אנוטיישן,
Speaker:
00:54:02
היה הרבה דברים לעשות אבל לדעתם בדיוק מי אחראי על זה, איפה זה קפץ,
Speaker:
00:54:05
מאיפה אני עשיתי לא, אך שרביה לכם preview אז זה מאוד נחמד.
Speaker:
00:54:09
אם ככה, אני חכה כי אני חושב שאיציק מקליד וניתן לא איציק להיות הקווץ הראשון.
Speaker:
00:54:15
ואני לא חכם, לא הייתי מרוכז מספיק מעולה.
Speaker:
00:54:18
מילות סיכום אני יכול גם לקחת את המילים האלה לעצמי. זה גם מילות השיכום שלי.
Speaker:
00:54:24
אני לא חכם, לא הייתי מרוכז מספיק. תודה איציק, הוצאת לי את המילים מהפה.
Speaker:
00:54:29
סבת שלום קבוצה. אין לי מושג מה עובר על איציק בקרגע בקבוצת הטלגם שלנו.
Speaker:
00:54:34
אבל זה דברים שקורים בקבוצת הטלגם שלנו. אם אתם לא שם תצטרפו, אם אתם כן שם תזמינו חברים.
Speaker:
00:54:40
בנימה אישית אני מאוד מודה לכם שהייתי פה, זו מסורת כאמור של השנה ה-13,
Speaker:
00:54:46
התחלתי אותה ביום הולדת שלי לפני 12 שנים, כשהייתי בין 32 והיום אני בין 44.
Speaker:
00:54:56
אז עבורו 12 שנים, 12 שנים, בגרתי, החכמתי ואני לא אשתן הרבה, אני עדיין פה,
Speaker:
00:55:04
עדיין אוהבת Apple ועדיין מסכם את הדברים האלה,
Speaker:
00:55:06
אני אשמח אם תשתפו את הפודקייסט, את ערוצי YouTube, את הטלגרם וכל הדברים האלה.
Speaker:
00:55:14
אני אשמח אם תשתפו את זה הלאה וללחשוב את זה. אני מאוד רוצה לחזור לשדר.
Speaker:
00:55:19
קצת קשה לי בלי קהל, אבל אני מאוד רוצה לחזור לשדר.
Speaker:
00:55:22
אני לא יודע באיזה צורה זה יהיה, יכול להיות עם אורח, יכול להיות עם דברים, אבל הרבה יותר קל לי.
Speaker:
00:55:29
הרבה יותר קל לעכשיו יש AI שעושה לי את ההכנות ואת השיקום ואת הנוץ ואת החלוקה
Speaker:
00:55:33
לפרקים. אני יכול להתמקד בתוכן.
Speaker:
00:55:35
אז זה מאוד קל לי ואני מאוד אשמח, וזהו. עד כאן.
Speaker:
00:55:39
תודה רבה, זה היה אפלוג 117 ל-9, לשישי 2025.
Speaker:
00:55:45
שיקום מצג את הפתיחה של קנש המפתחים של Apple, WWDC 2025, אני הייתי עומר ניניו,
Speaker:
00:55:51
אפשר למצוא אותי ב- עומר את אפלוג.שאו.יל או, האמת, הכי קל, תכלס,
Speaker:
00:55:56
עומר ניניו, עומר ניאר, איי, איי, איי, איי, אוקיי?
Speaker:
00:56:00
אוקיי? זה כזה מין עמוד לחיטה כזה, זה הוביל איזה כל מיני מקומות להשיג אותי,
Speaker:
00:56:05
לינקטין וכל השניות האלה.
Speaker:
00:56:07
ואפלוג בכל מקום, בפייסבוק, ביוטווב, בטויטר, בצלגרם, לא יודע,
Speaker:
00:56:11
כאלה מיני דברים חפשו אפלוג בעברית, Apple פודקאסט וכאלה. תמצאו קיצור.
Speaker:
00:56:17
זהו. לילה טוב, תודה רבה, שמירו על עצמכם, שמירו על המשפחות, תגידו תודה על מה שיש.
Speaker:
00:56:24
וזהו, לילה טוב לכם, אני מודה לכם מאוד.